2006. november 11.

Téli álom a Babiknak

Idézem egy kedves ismerős szavait a téli pihenőre való felkészítés kapcsán ha minden igaz szó szerint:

"Télre eltevéskor először is lemosom és szárazra törölgetem a motort, azután:

1. Üzemanyagot leengedem.

2.Csapot elzárom és beindítom a motort, hogy az úszóházban levő üza. kifogyjon.

(Volt már úgy, hogy szét is szedtem a karbit és kitisztítottam az eltevéskor, mert egy pici üza. mindíg marad az úszóház alján.)

3. Benzinnel színig töltöm a tankot, hogy a levegőt kiszorítsa. (Olajat nem teszek bele a leülepedés veszélye miatt.)

Fontos megjegyzés: a tavaszi beindítás előtt az első dolgom a megfelelő mennyiségű 2T olajnak a benzinbe keverése. Egy hosszú műanyag pálcával meg is keverem a betöltés után.

4. Gyertyát kicsavarom, fecskendővel 10-20 ml 2T olajat spriccelek a gyertyanyílásba és a pedállal néhányszor átforgatom a dugattyút. Gyertyát ezután visszacsavarom.

5. Kerekek oldalát (a futófelületet NEM!) szilikonnal bekenem, ezután kiengedem a levegőt és úgy támasztom fel a motort, hogy a gumikat ne deformálja a padló.

6. Minden gumi alkatrészt, vezeték borítást, gyertyakábelt, gyújtás elektronikát, hátsó vil. búráját átkenem szilikonos ronggyal.

7. A fényezett és krómozott felületeket autóápolási viasszal lekenem.

8. Por ellen egy régi lepedővel betakarom a mocit a fűtetlen garázsban. Nejlont ne használj, mert megállhat alatta a pára és a motor egész télen a "saját levében" fő.

Tavasszal: olaj bekeverése az üza.-ba, guminyomás beállítás, b.csapot kinyitom - fél percet várok, hogy megteljen az úszóház. Már remeg a kezem, pedált beállítom 11 órára, és...

PÖCCRE INDUL AZ ŐRÜLET ÍZI RÁJDER ÖCSÉM!!!!! "

Nos kiegészíteném illetve helyesbíteném a fentieket annyival, hogy a szilikon spray helyett használjunk glicerinolajat amit patikában lehet beszerezni. A szilikont ha spray formában kifújjuk a gumikra akkor szinte mindenhová jut majd belőle és ezt lemosni nem lesz egy könnyű menet. A gumikat csak félig eresszük le, hogy a tartásuk megmaradjun, de feszültségük már ne legyen.
2006.12.02 03:49

4 megjegyzés:

pisti írta...

de 210es, ha leengedjük a benzint a tankból akkor el kezd rozsdásodni, pont ezért ugy kell elrakni a babettát hogy tele legyen a tank benzinnel, így nem tud rozsdásodni, nem?

Névtelen írta...

Nekem van egy kérdésem, hogy amikor kicseréltem a fékpofákat és összeraktam a motort, egyszerűen a dobokon a fékkarok nem mennek vissza a helyükre, vajon miért?
A tanácsot előre is kössz!

kettőtizes írta...

Szia!

A fékkar vagy fékkulcs?
Írd le konkrétabban ha még aktuális a dolog.
Bocs, hogy nem válaszoltam mindjárt, de ritkán járok ide csak nézelőni.
Inkább az index Babetta love fórumán vok jelen.

kettőtizes írta...

Szia pisti!

Olvasd el még1szer a dolgot sorban és meglesz az a válasz sztem.
Előbb leengedem, majd olajmentes benzinnel telitöltöm.
Hmm?

kettőtizes